Bakırköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz bünyesindeki resmi eğitim kurumlarımızın vizyon belgelerinin etraflıca görüşüldüğü ve değerlendirildiği 2018-2019 eğitim öğretim yılı vizyon toplantıları, 16-18 Ekim 2018 tarihleri arasında Halk Eğitim Merkezimizde gerçekleştirildi. İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Emrullah Aydın başkanlığında, Şube Müdürümüz Erol Demir’in de katıldığı üç gün süren toplantılarda ilk gün anaokulu ve ilkokul, ertesi gün özel eğitim okulu ve ortaokul, son gün de lise müdürlerimiz okullarına ait vizyon belgelerini sundular.
Türkiye’nin 2023 Eğitim Vizyonu’nun açıklanacağı günlerin arifesinde gerçekleşen eğitimde vizyon toplantılarımızı açış konuşmasında Müdürümüz Aydın, “Kökü ezelde ufku ebedde eğitim vizyon çalışmalarımızın hayırlı olmasını diliyorum. İnsanı yaratılmış varlıkların en değerlisi olarak gören kadim medeniyet anlayışımız, doğru bilgi ve güzel davranışı öngören eğitim temellidir. Eğitimde başlıca gayemiz, iyi insan yetiştirmektir. Kimdir iyi insan?Kalbi temiz, özü sağlam, sözü doğru, yolu düzgün olandır.Mevlana’nın deyimiyle eğitim, her eksiği olgunluğa doğru çekip götüren faaliyetler zinciridir. Unutmayalım, eğitimin bir kanadı aklın bilgi ve beceri ile donatılması ise eşit önemdeki diğer kanadı da kalbin erdem ve insanî değerlerle işlenmesidir” dedi.
“Bilge gençliğin yetişmesinde üzerimize düşen asıl görev bilgileri birbiri ardına sıralamak değil, bilakis onları kullanılır kılmak, üretime dönüştürmek ve yeni buluşlar oluşturmak için gerekli ortamı sağlamaktır. Eğitim camiası olarak hepimiz, aileler tarafından güvenle bize emanet edilen genç nesilleri ilgi ve yetenekleri doğrultusunda geliştirerek hayata hazırlamalıyız” vurgusunda bulunan Sayın Aydın, konuşmasını şu sözlerle sonlandırdı: “Bilmeliyiz ki gönlüne giremediğimiz öğrencinin zihnine ve hayatına da giremeyiz. Etkin ve kalıcı öğrenmenin temelini, öğrencilerimizle aramızdaki ilişkiler oluşturur ancak. Her öğrencinin kendine özgü bir öğrenme ve iletişim kurma biçiminin varlığını göz önünde tutarak her birine ulaşmanın yolunu bulmalıyız. Okullarımız ile velilerimiz arasındaki işbirliği, öğrencilerimizi daha iyi tanıyabilmek ve üst seviyede başarıya ulaşmak için büyük değer taşımaktadır.”
Vizyon toplantılarımızın ana başlıkları “Akademik başarıyı artırma ve eğitimde yenilikçi yaklaşımlara yönelik faaliyetler”; “Veli, öğrenci, öğretmen ve yöneticilere yönelik faaliyetler”; “Eğitim, bilim, kültür, sanat, spor faaliyetleri”; “Okul fiziki şartlarının geliştirilmesine yönelik faaliyetler”; “Güvenli ve sağlıklı okul ortamına yönelik faaliyetler”; “Sosyal sorumluluk ve değerler eğitimine yönelik faaliyetler” olarak belirlendi. Farklı görüş ve yaklaşımlara açık olan bu toplantılara katılan okul müdürlerinin sundukları vizyon belgelerinin ardından ortak değerlendirme raporu hazırlandı.
Rapordan bazı satırbaşları:
Eğitim öğretimde başrol sahibinin öğretmen olduğu bilinmeli… Öğrenmenin ancak öğrencinin zihin ve gönül dünyasına girmekle mümkün olacağı unutulmamalı… Akademik eğitim ile değerler eğitimi bütünleştirilmeli… Temizlik, çalışkanlık, doğruluk, yardımseverlik gibi temel değerler zinde tutulmalı… Eğitimde iyi örnekler ve yenilikçi uygulamalar oluşturulmalı… Öğrencilerimizin ilgi, yetenek ve becerileri bu doğrultuda geliştirilmeli… “Her öğrenci özeldir ve her öğrenci öğrenir” bilinci korunmalı… Özel yetenekli öğrencilerimizin önünü açacak ortamlar oluşturulmalı… Özel tasarımlı derslikler oluşturularak kaynaştırma öğrencilerine destek eğitimleri verilmeli… Ulusal ve uluslararası projelere üst seviyede katılımlar sağlanmalı… Aktif öğrenme ortamları teknoloji kullanımıyla zenginleştirilmeli… Teknoloji bağımlılığı doğru rehberlikle eğitimde iyi örneklere dönüştürülmeli… Geleneksel çocuk oyunlarımız ve akıl oyunları ekipleri oluşturulmalı… Okullarda halk oyunları, bilim, kültür, sanat, spor ekipleri oluşturulmalı… Takım ruhu ve ekip çalışmalarının geliştirilmesi için yarışmalara katılım sağlanmalı… Okullarımız “Beslenme Dostu Okul”, “Doğa Dostu Okul” hüviyeti kazanmalı… Yılda bir gün değil, her hafta her gün veli görüşme zamanları oluşturulmalı… Yerel, ulusal ve uluslararası düzenli okuma grupları oluşturulmalı… Sosyal sorumluluk çalışmalarına gönüllü katılım bilinci geliştirilmeli…