İSTANBUL BAKIRKÖY İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLERDEN ÖZGÜN UYGULAMALARA

EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLERDEN ÖZGÜN UYGULAMALARA
EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLERDEN ÖZGÜN UYGULAMALARA

PROJENİN AMACI

Projenin amacı, eğitim ve öğretim etkinlikleri kapsamında, resmî tüm okul/kurumlarda yürütülen çalışmalar sonucunda ortaya çıkan iyi örnekleri paylaşmak, bu örneklerden haberdar olmak ve özgün çalışmaları belirleyerek ön plana çıkarıp resmî tüm okul/kurumlar tarafından model alınmasını sağlamaktır.

Proje konuları aşağıdaki kategorilere uygun projeleri kapsamaktadır.

Başvuru Kategorileri

  • Etkin Öğretim
  • Kültür, Sanat ve Spor
  • Bilim ve Teknoloji
  • Özel Eğitim
  • Çevre ve Okul Estetiği

Etkin Öğretim

Etkin öğretim uygulamaları, öğretim programları doğrultusunda öğrencilerin gereksinim duydukları bilgi ve becerileri etkin bir şekilde kazanabilmelerini sağlar. Ağırlıklı olarak sınıf ortamında geliştirilen ama bununla sınırlı olmayan öğretim faaliyetlerinin en başında ise özgün, etkili ve kalıcı öğrenmeyi sağlayacak uygulamalar gelir. Özgün öğretim uygulamaları, kalıpların tekrarının engellenmesi, alışılmış olanın sorgulanması ve yaratıcı üretimi gerekli kılar. Var olan uygulamaları yeniden düşünme cesareti göstermek, öğretme ve öğrenme sürecinin farklı yönlerini, açılımını, anlamını ve sonuçlarını tartışmayı içerir. Yabancı dil, öğretimi, okul öncesi, mesleki teknik eğitim ve diğer derslerde gerçekleştirilen etkin öğretim uygulamaları bu kategoriye dâhildir. Öğretim programlarının daha etkili/yaratıcı bir şekilde uygulanmasına yönelik sınıf içi uygulama, okul kültürünün geliştirilmesi, öğretmen eğitimi, okul yönetişimi, eğitim-öğretim materyalleri alanlarındaki çalışmaları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Kültür, Sanat ve Spor

Günümüz şartlarını öğrencilerimizin bugünü ve geleceği için anlamlı kılmak en öncelikli vazifemizdir. Temel sorumluluğumuz, kültürel kodlarımız üzerine inşa ettiğimiz medeniyet iddiamızın yenilenerek dönüşmesidir. Bu bağlamda öğrenme ekosistemi içerisinde öğrencilerimizi şimdiye uyandıracak ve geleceğe hazırlayacak vasıfta bir bilinç ve farkındalık geliştirmek için kültür, sanat ve spor faaliyetleri büyük önem arz etmektedir. Zira öğrencilerimizin bilişsel, duygusal, fiziksel olarak çok boyutlu gelişimi ancak bu sayede mümkün olabilir.

Öte yandan öğrencilerin kendi bölgelerinin kültür-sanat kapasitesini keşfetmesine, yöresel yemeklerini, oyun ve folklorunu tanımasına ağırlık verilmesi gerekmektedir.

 Eğitim kurumlarının çevrelerindeki bilim merkezleri ve müzeleri, sanat merkezleri, kütüphane, kitapçı, tiyatro, sinema, sergi salonu, teknoparklar,  üniversiteler ve spor kulüpleri gibi okul dışı öğrenme ortamlarıyla tanışmalarını sağlayan çalışmaları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Bilim ve Teknoloji

Değişen dünya şartlarında öğrencilerin bugün ve gelecekte bilim ve teknolojiyi kavramalarıyla,  icat/buluş süreçlerinin farkında olmaları büyük önem taşımaktadır. Bu doğrultuda öğrencilerin kendi potansiyellerini ortaya çıkarmaları için bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri takip etmekle kalmayıp,  yaratıcılık, ekip çalışması ve sorumluluk alma gibi beceriler konusunda desteklenmeleri gerekmektedir. Öğrencilerin bilimsel becerileri kazanması ve hayata geçirmesi doğrultusundaki uygulama örnekleri; teknoloji kullanımından sosyal medyaya kodlamadan STEM uygulamalarına kadar uzanan geniş bir çerçevede olabilir. Bilim ve teknoloji alanındaki farkındalığı artıran uygulamaların desteklenmesine katkı sağlayan proje, uygulama ve materyal örneklerinizi bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Özel Eğitim

Eğitim ortamlarının farklılıkları kapsayacak bir okul iklimi oluşturmaları beklenir. Bu çerçevede özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere cevap verebilecek uygulamaların hayata geçirilmesi gerekir. Dolayısıyla özel gereksinimli öğrencilerimizi akranlarından soyutlamayan, birlikte yaşama kültürünü daha fazla destekleyen özel bir bakışı, eğitim sistemimizde kurgulamak ve etkinliğini sağlamak son derece önemlidir. Şehrimizde özel eğitim öğrencilerinin kendi potansiyellerini ortaya çıkarmalarını sağlayan, kaynaştırma eğitiminin iyileştirilmesini hedefleyen, öğrencilerin gereksinim düzeylerine ve bunların türlerine göre yaşam becerileri elde etmelerini destekleyen, okul içi ve okul dışı etkinlikler vasıtasıyla özel eği̇ti̇me ihti̇yacı olan öğrenci̇ler yöneli̇k hi̇zmetleri̇n kali̇tesini artırmayı ve onlara nitelikli bir öğrenme ortamı yaratmayı amaçlayan çalışmaları bu kategoride paylaşabilirsiniz. 

Çevre ve Okul Estetiği

Bir eğitim ortamı olarak okullar, çocukların hayat boyu ihtiyaç duydukları bilgi ve becerileri kazanabilmelerini sağlayan yerlerdir. Bu bakımdan okulların estetik bir şekilde düzenlenmesi gerekmektedir. Okullar, bireyin eğitim sürecinde, davranış duyarlılığı, güzel algısı ve etkinliklere eklenen sanat ve estetik bakış açısı ile hayatının tüm alanına, düşüncelerine ve kişiliğine de yansıyacak estetik duyarlık kazandırmayı hedeflemelidir. Okulların, sınıfların ve tüm eğitim ortamlarının estetik bir şekilde düzenlenmesini/geliştirilmesini dolayısıyla okullara yeni boyut katmayı  sağlayan çalışmaları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Çevre en basit anlamıyla canlı ve cansız varlıkların beraber bulundukları ortam şeklinde düşünülebilir. Bu beraberlik sayesinde bir etkileşim olmaması kaçınılmazdır.

Birey ve toplum olarak ulaşılması gereken nokta sürdürülebilir bir yaşam ve çevre olmalı. Zaten ekolojik okuryazarlık, yeryüzünde hayatı mümkün kılan doğal süreçleri anlamak ve bu süreçleri gündelik hayatın bir parçası haline getirmek şeklinde tanımlanmaktadır.  Bunun için bugün neler yapmalı, çevre bilinci nasıl daha üst seviyelere taşınabilir, insanları nasıl daha bilinçli kılınabilir, şeklindeki sorular önem arz eder. Çevre bilinci, iklim değişikliğinin sonuçlarına yaratıcı, yenilikçi çözümler,  atık yönetimi, yenilenebilir enerji kaynakları, geri dönüşüm, enerji tasarrufu gibi uygulamalardan hareketle doğa ve insanı birbirinden ayrı görmeyen, doğadan öğrendiğini bir sorunun çözümüne dönüştürmeyi amaçlayan çalışmaları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Bu çerçevede oluşturulan başvuru şartları sergilenecek örneklerin kalitesini artırmayı, dolayısıyla katılımcıların öğrenme fırsatlarını artırmayı amaçlamaktadır.  Sergide sunulan iyi örneklerin eğitim süreçlerini daha nitelikli hâle getirmesi veya bir eksikliği gidermesi önemsenmektedir.

PROJEYİ YÜRÜTECEK KİŞİ/KURUM/ KURULUŞLAR

  • İstanbul Valiliği
  • İl Millî Eğitim Müdürlüğü
  • İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri
  • Üniversiteler
  • Sivil Toplum Kuruluşları

PROJENİN KAPSAMI

Proje, Millî Eğitim Müdürlüğümüze bağlı resmî tüm okul/kurumlarda uygulanacaktır.

UYGULAMA SÜRESİ

Proje, 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılında uygulanacaktır.

PROJE İLETİŞİM

Başvurular ve katılım işlemleri,  www.istmem.com  web sayfası üzerinden e-başvuru şeklinde yapılacaktır.

Kartaltepe Mahallesi General Şükrü Kanatlı Caddesi No3 Bakırköy/İstanbul - 02125717111

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.